♪ ازنا ویلن ♫
  • تکنیک های رایج ویولون

    نوشته شده توسط hamid nickhah | چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,19:35

    1- پرشی ( Saltellato ) :

    با پرش دادن آرشه بر روی سیم ها می توان نت ها را از یکدیگر جدا کرد و در این حالت ضربه های آرشه می تواند قوی ، ملایم ، خشک و یا نرم باشد.

    2-
    چکشی ( Martellato ) :

    در این حالت ضربه های آرشه بر روی سیم ها کاملا جدا و کوتاه است.

    3-
    ترمولو ( Tremolo ) :

    اصطلاح ترمولو به معنای لرزان است و این حالت با لرزاندن سریع آرشه بر روی سیمها ایجاد میشود.

    4-
    کوله نیو :

    در حالتی که نوازنده به جای استفاده از موهای آرشه با چوب آن بر روی سیمها ضربه وارد کند طنینی ایجاد میشود که قرابت زیادی با صدای پیتزیکاتو دارد.

    5- Double cord :

    با نواختن آرشه بر روی دوسیم می توان دو نت همزمان ایجاد کرد که به ان Double cord می گویند.

    6-
    نواختن با سوردین :

    هنگامی که در یک پارتیسیون نوازنده ملزم به استفاده از سوردین میشود کنار خرک چیزی شبیه شانه ای کوچک می گذارد که صدای ان را ضعیف و پوشیده و نرم می کند.

    7-
    نت ها هارمونیک :

    انگشت گذاری روی نقاط مشخص یک سیم در حال ارتعاش نت های بالایی ( زیر تر ) ایجاد می کند که نت های هارمونیک نامیده می شود و قرابتی با صدای فلوت دارند.

    8-
    بیتزیکاتو :

    که مانند نواختن گیتار با انگشتان نواخته میشود . ملودی هایی که از این طریق نواخته میشوند همگی استاکاتو هستند زیرا چنین تکنیکی توانایی نواختن ملودی های لگاتو ا ندارد.



    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





    برچسب‌ها:


  • سلام.من از تابستون 91 شروع به نواختن ویلن کردم .اوایل که فکر می کردم این ساز راحته علاقه زیادی برای یادگیری داشتم اما بعد یه مدت و به لطف استادم کم کم از این ساز دل سرد شدم و خواستم برم سراغ گیتار اما به حرف برادرم گوش کردم و ادامه دادم تا الان که انقدر عاشق این ساز شدم که دیگه چیزی برای بیانش این عشق ندارم. امیدوارم که اگر شما هم نوازنده هستید استادی به خوبی استاد من (؟) نداشته باشید.سرتون رو درد نیارم من چون موسیقی ایرانی کار میکنم بیشتر آهنگ های ایرانی مورد علاقه خودم رو براتون میزارم. امید وارم لذت ببری که مطمئنم میبری. . . ..........~.~~~~$$$$ ... ............~....$$**$$ ~~~~~~..~~~$$$**$$ ................... $$$~~~'$$ ~~~~~~~~$$$"~~~~$$ ~~~~~~~~$$$~~~~.$$ ~~~~~~~~$$~~~~..$$ ~~~~~~~~$$~~~~.$$$ ~~~~~~~~$$~~~$$$$ ..............~~$$$$$$$$ ~~~~~~~~$$$$$$$ ~~~~~~~.$$$$$$* ~~~~~$$$$$$$" ~~~~.$$$$$$$.... ~~~$$$$$$"`$ ~~$$$$$*~~~$$ ~$$$$$~~~~~$$.$.. $$$$$~~~~$$$$$$$$$$. $$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$ $$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$ $$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$ 3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$ ~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$ ~'*$$~~~~$$$~~$$~...~$ ~~~$$$$~~~~~~~$$~$$" ~~~~~$$*$$$$$$$$$" ~~~~~~~~`~$$ ......................'$ ~~~~~~~~..~~$$ ~........~$$$$$$~~~~$$ ~~~~~$$$$$$$$~~~$$ ~~~~~$$$$$$$$~~~$$ ~~~~~~$$$$$"~~.$$ ~~~~~~~"*$$$$